onsdag den 19. oktober 2016

Ja, ja - dig og dine vaner!





Eller kunne jeg vælge, at se det som et ritual?
Måske endda et selvkærlighedsritual?
Et ritual jeg gentager dagligt, af kærlighed til min krop og sjæl.

Se, så får det for mig en ganske skøn klang.

Utallige undersøgelser viser, at citron med dens næringsstoffer gør meget godt for os - bla. for vores immunforsvar, hud, fordøjelse og afgiftningsevne.

Så det nærer min sjæl og min krop at starte morgenen med dette ritual:

River skallen af 1 citron og gemmer det til min smoothie.

Presser saften af citronen i 1 eller 2 store glas. 

Koger vand og lader det køle lidt af  eller blander med koldt til ca 40 grader. Hælder i citronsaften og starter dagen på en god måde.


Ritualet tager ikke lang tid og så er jeg jo også allerede igang med at forberede min smoothie. Citronskallen ryger i blenderen sammen med andre gode sager - her f.eks frosne blåbær og hindbær, gurkemeje, ingefær og hvad du ikke kan se på billedet: kanel, proteinpulver, rismælk og lidt olivenolie.

Og hvis du ikke lige er til smoothie, ja så gik citronskallen bare tabt den dag.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar