onsdag den 31. august 2011

Smoothies - ren kærlighed!

Smoothies er absolut min favorit morgenmad og har været det længe. Jeg ligefrem mærker hvordan tænderne løber i vand, mens jeg samler ingredienserne. Smukke farver, skønne næringsstoffer der skal ind i min krop og så det "lette" måltid, som ikke gør mig træt og tung, men mæt langt op af formiddagen. En håndfuld blandede nødder som snack ved siden af - så er det jo en ren fest!

Basis til en morgenmads-smoothie: frossen frugt/grønt, væske, kanel, proteinpulver og olie. Herudover leges med tilsætning af alt fra revet ingefær, persille, vanille, chili, kaffe, citronskal, hyben, skovsyre, mælkebøtte, citronmellise........listen er uendelig og afhængig af årstiden, dagens inspiration og humør!

Det er ren kærlighed til min krop!



En af de grønne - 2 store glas 
4 kugler frossen spinat
1 lille håndfuld frosne tropiske bær (ananas, mango)
1 sød og saftig fersken
Lidt fintrevet skal af lime
2 dl appelsinjuice
1 tsk kanel
Blendes godt og mens det kører tilsættes 1 spsk proteinpulver og til sidst 2 spsk olie. F.eks hørfrøolie eller blandingsolie (Udo´s choice eller Livets olie)

Pink power - 2 store glas
1 stor håndfuld frosne solbær
2 kugler frossen spinat
saft af 2 røde grapefrugt (suppler evt. med anden væske)
1/2 moden banan
1 tsk kanel
1/2 vanillepulver
Blendes godt og mens det kører tilsættes 1 spsk proteinpulver og til sidst 2 spsk olie

Lyserød eftermiddagsmagi til børnene - 4-6 glas
300gr frosne jordbær
4 dl appelsinjuice
2 dl kærnemælk
2 modne bananer
3 tørrede dadler
1 1/2 tsk kanel
Praktisk tip: Lav en god stor portion og gem lidt til eftermiddagsdrik, køreturen hjem eller hvornår der nu er brug for lidt ekstra energi. Gemmes nemt i lufttæt glas/flaske i køleskabet eller i en lille termokande og skal bare lige rystes eller røres op med en ske.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar